Mijn eerste backpackreis: nog 11 dagen aftellen

25 juli 2015

Mijn eerste backpackreis komt steeds dichterbij. Wat gaat er gebeuren?

Wat zou jij doen als je te horen kreeg dat je nog maar 1 jaar te leven hebt?
Als ik mensen train of coach stel ik meestal deze vraag. Wat mij betreft komt deze vraag heel dicht bij datgene wat je echt wilt doen. ‘Één van de dingen die ik zou noemen is backpacken. Backpacken staat bovenaan mijn bucketlist en ik heb hard gewerkt om mijn reis mogelijk te maken. Genieten van het leven, de vrijheid en de nieuwsgierigheid naar andere culturen en mensen. Dat zou ik graag willen!

Het backpackavontuur in een notendop
Zo! Tussen alle voorbereidingen door en op belangstelling van familie en vrienden werd het tijd om mijn reisblog aan te maken. Ik vertrek 5 augustus richting Thailand, Bangkok. Na een tussenstop van 15 uur in Dubai (dat lijkt me een dagtrip waard!) zal ik 7 augustus diep in de nacht arriveren in Bangkok. Hier blijf ik vijf dagen om het beste van de stad te zien (google maar eens: floating market, Wat Pho of Grand Palace). Na Bangkok vlieg ik door naar Indonesië waar ik aankom op de hoofdstad van het enorme eiland Sumatra, Medan. Hier start mijn reis van 3 maanden rondtrekken door Indonesië en 1 maand Thailand.

Adrenaline
Als ik de berichten die ik lees mag geloven ga ik orang oetans, varanen, olifanten, dolfijnen, schildpadden en nog veel meer in het wild (!) zien. Ik heb geen idee waar ik terecht kom of wat er precies gaat gebeuren. Mensen die mij kennen weten dat ik altijd van structuur hou. Juist dit zal ik niet hebben ver van huis. Spannend dus!

Terug naar het backpackavontuur
Drie maanden Indonesië betekent voor mij rondreizen door Sumatra, Java, Bali, Lombok en hopelijk ook Flores. Het betekent ook de ontdekking van een nieuwe wereld. Na drie maanden Indonesië keer ik terug naar Bangkok om nog een maand door Thailand te reizen. In deze maand wil ik me meer gaan verdiepen in het Boeddhisme gecombineerd met de culturen van de Indonesiërs en Thainezen en natuurlijk nog veel meer zien van deze landen!

Voorbereiden als een gek
Ik merk dat ik nog veel meer wil vertellen en dat zal ik in mijn volgende blogs ook zeker gaan doen! Voor nu ga ik druk aan de slag om mijn voorbereidingen in orde te maken. Want als ik ergens achter ben gekomen, dan is het wel dat er heeeel veeel geregeld moet worden voor een backpackavontuur!

P.S. Interesse om mijn reis te volgen? Meld je aan voor de mailinglijst, dan krijg je automatisch bericht van mijn nieuwe blogs.

Groetjes,

Leroy

1. F booiman:
    4 augustus 2015
    We wensen je een hele fijne reis toe en benieuwd naar je verslag we hopen dat je daarna weer veilig thuiskomt pas goed op je zelf
    groetjes buurtjes booiman
  2. Leroy:
    10 augustus 2015
    Bedankt buren! Tot nu toe is het een erg fijne reis, dus dat gaan we proberen vast te houden :)